U tekstu koji smo objavili pod naslovom „Zona sumraka“ o glavnoj ličnosti, mladom imamu novobarskog džema’ata koji se bavi djelatnošću pod krinkom „liječenja Kur’anom“, pisali smo pod inicijalima E. P. Naravno, iz predmetnog je i neupućenima bilo relativno lako saznati o kome se radi, imajući u vidu da se isti doista potrudio da sebi obezbijedi i značajnu medijsku prezentaciju putem interneta! Bavljenje magijom je samo „kap koj je prevršila čašu“. Naime, isti se vrlo brzo po dolasku istakao nadmenim i netolerantnim ponašanjem, sklon raznim podmetanjima i širenju smutnje i netrpeljivosti među džemaatlijama. Osim toga, rastura literaturu, najblaže rečeno, sumnjivog sadržaja kao i CD-e kojim promoviše učenja raznih „šejhova“ i sl. U međuvremenu, nakon više bezuspješnih kontakata sa čelnicima džema’atskog odbora, koji su opet „loptu“ prebacivali na barski Glavni odbor i Mešihat IZ CG, vjernici pokreću inicijativu u vidu peticije u kojoj se navodi:
ISLAMSKA ZAJEDNICA CRNE GORE
MEŠIHAT ISLAMSKE ZAJEDNICE CRNE GORE
GLAVNI ODBOR ISLAMSKE ZAJEDNICE U BARU
PETICIJA
BISMILLAHIR RAHMANIR RAHIM
ESSELAMU ALEJKUM!
Poštovani,
Mi, dolje potpisani džema’atlije islamske zajednice u Baru, najoštrije protestujemo povodom Odluke barskog Glavnog odbora islamske zajednice, kojom se “upozoravaju” imami Edin Peković i prof. Adem Mustafić. Odbor je na taj način u isti rang stavio postupak Adema Mustafića i djelatnost Edina Pekovića. Čak je prof. Mustafića stavio u nepovoljniji položaj najoštrije osudivsi njegov postupak a ni jednom riječi se ne osvrnuvši na “ispravnost” Pekovićeve djelatnosti.
S tim u vezi, zahtijevamo da se protiv Edina Pekovića pokrene disciplinski postupak i da se isti hitno, a najkasnije do 27.02.2013.godine, udalji sa radnog mjesta imama Džema’ata Novi Bar. Naime, nedvosmisleno je utvrđeno da se dotični već duži period bavi nedozvoljenim aktivnostima pod plaštom liječenja Kur’anom, o čemu postoje materijalni dokazi kao i svjedočenja više njegovih „pacijenata“, a što je u suprotnosti sa Šerijatom, tj. propisima Islamske zajednice CG kao i pozitivnim zakonskim propisima. Takođe navodimo da pružamo bezrezervnu podršku imamu Ademu Mustafiću koji je, nakon što je rukovodstvo Islamske zajednice u Baru i pored brojnih upozorenja tolerisalo ovakve Pekovićeve aktivnosti, našao za shodno da džema’at upozna sa djelovanjem pomenutog koje sadrži sve elemente sihra. Poznato je da je bavljenje sihrom jedan od najvećih grjehova u islamu!
Ukoliko se oglušite o naš zahtjev, bićemo prinuđeni da obavijestimo Islamske zajednice u regionu i šire, kao i medije. A s obzirom da u aktivnostima Edina Pekovića postoje svi elementi krivičnog djela koje se goni po službenoj dužnosti, zahtijevaćemo od organa državne uprave da preduzmu mjere u skladu sa Zakonom!
U prilogu dostavljamo kopiju jednog dijela aktivnosti Edina Pekovića, sa njegovog bloga na web stranici „Duhovna medicina“.
Peticija je sa 82 potpisa predata Glavnom odboru IZ Bar i preporučenom pošiljkom Mešihatu IZ CG u Podgorici (pogledati galeriju). Do danas nije stigla zvanična reakcija adresata. Nezvanično, čelnici barske IZ-e navode da oni nijesu kompetentni s tim u vezi!
U međuvremenu, glavni akter ove priče hodža Edin Peković preuzima inicijativu i policiji prijavljuje dvojicu džemaatlija optužujući ih da su mu prijetili da će mu „odsjeći glavu sabljom“. U izjavi koju su dali u policiji, ove džemaatlije negiraju Pekovićevu monstruoznu optužbu. Vjerovatno se Edin Peković sjetio, nakon što su ova dvojica prijateljski pokušali da mu ukažu na nedozvoljene aktivnosti kojim se bavi, kako je u vrijeme šerijatske prakse kazna za tako nešto upravo odrubljivanje glave!? Naravno, ne živimo u šerijatskoj državi a, s druge strane, živimo u gradu gdje se iz vatrenog oružja puca na sve strane i svako malo ginu nevini ljudi. Isto tako, prema navodima članova džemaatskog odbora, Peković ih nije ni obavijestio o svojoj namjeri da se obrati policiji. Reakcija i jednih i drugih, u smislu da se razgovorom pokuša riješiti problem, je poslovično izostala.
U novobarski mesdžid svega nekoliko džemaatlija dolazi na molitvu. Naime, islam zabranjuje vjernicima stati u molitvi za imamom koji se bavi sihrom- magijom. Zahtjevu džemaatlija da im se omogući da u mesdžidu odvojeno obavljaju molitvu- nije udovoljeno!
Čelnici barske IZ-e za to i ne haju. Angažovani su u vezi aktivnosti koje bez trunke stida nazivaju „izbori“, a podijeljeni i pasivizirani džemaati im samo olakšavaju posao. Prvo su koncem februara, protivno Ustavu i propisima islamske zajednice postavljeni novi članovi Odbora IZ Stari Bar, sa čime čak ni pojedini džemaati i imami nijesu bili upoznati! Revoltirane džemaatlije reaguju peticijom kojom zahtijevaju da se izbori za članove džemaatskog odbora Stari Bar ponove, uz poštovanje kompletne izborne procedure (pogledati galeriju).
(Glavni realizator starobarske predstave je glavni barski imam M. Milaimi koji je, istovremeno, i predsjednik Sabora IZ CG!)
Ne samo da pomenuti zahtjevi nijesu uvaženi već je nastavak ovakve prakse uslijedio i u džemaatu Novi Bar. Tu se, faktički, radilo o nešto proširenom sastanku Opštinskog odbora Bošnjačke stranke predvođenom lično predsjednikom M. Ličinom, koji je istovremeno drugi čovjek BS u Crnoj Gori! Od pet članova džemaatskog odbora, osim hodže Pekovića (!) koji je član po funkciji, trojica su članovi OO BS Bar! (Među akterima i tim „novoizabranim“ članovima su i diplomirani pravnici što govori da im je do zakonitosti kao „do lanjskog snijega“, kao i da je sve izvedeno „s predumišljajem“. Isti ti „akademci“ su direktno učestvovali i u rasturanju vakufske imovine koju su, između ostalih, uvakufili i njihovi direktni preci. Da ne govorimo kako su isti vrlo odbojno i agresivno reagovali kada smo ih, u vrijeme osnivanja džemaata u Novom Baru, pozivali da nam se pridruže.) Naravno, sve navedeno je rađeno uz znanje aktuelnog predsjednika Glavnog odbora IZ Bar S. Mustafića. Koliko ove aktivnosti korespondiraju sa njegovom funkcijom podpredsjednika crnogorskog Parlamenta, ostaje nam da se pitamo? Kako se nadmoćno osjećaju možemo pretpostaviti samim tim što nijesu čak ni pokušali da fingiraju izbornu proceduru u Islamskoj zajednici i daju makar privid legaliteta!
Na žalost, isti scenario je sproveden , manje-više, i u ostalim odborima Islamske zajednice u Crnoj Gori. Naravno, na sličan način su postupili i na prethodnim izborima kao i izborima za reisa. Da će postupiti i ovoga puta bez skrupula, mogli su lako pretpostaviti čak i oni koji su manje upućeni u zbivanja unutar Islamske zajednice. Naime, u medijima i na zvaničnoj web stranici IZ CG objavljena je odluka Mešihata o raspisivanju izbora. Ali nigdje nije naveden datum održavanja istih! Toliko o transparentnosti izbora. Kao i na prethodnim, u medijima će vjerovatno osvanuti izjava Mešihata da su „izbori bili regularni i sprovedeni u skladu sa propisima“.